طول عمر پنجره دوجداره UPVC

بررسی انواع پنجره upvc موجود در بازار

طول عمر پنجره دوجداره UPVC


در این مقاله به بررسی طول عمر پنجره دوجداره و استاندارد های بررسی شده خواهیم پرداخت و شما را با طول عمر شگفت انگیز آنها آشنا خواهید شد پس با ما همراه باشید.

طول عمر پنجره دوجداره

پنجره UPVC طول عمر قابل انتظار بیش از 40 سال دارند. سازمان استانداردهای ملی بریتانیا بر جنبه های مختلف عملکردهای فنی پنجره  UPVC نظارت می کند. یکی از آخرین استانداردهای مربوط به پنجره دوجداره، استاندارد طول عمر پنجره دوجداره BS-7413 می باشد که پیوست L این استاندارد تمام پیش نیازها و موارد نگهداری این پروفیل ها را گردآوری کرده است و شامل امکان بازیافت پروفیل ها در اتمام عمر مفیدشان می باشد. نکات کلیدی پیوست L عبارتند از :

– پروفیل های پنجره دوجداره UPVC ساخته شده بر طبق این استاندارد تنها به نظافت سطحی برای حفظ زیبایی ظاهر نیاز دارند

    ممکن است در مدت زمان طولانی مقداری از شفافیت پنجره دوجداره کاسته شود و رنگ آن کمی تغییر کند اما این موارد به هیچ وجه بر عملکرد پنجره تاثیر گذار نخواهد بود.
    از آنجایی که پروفیل های UPVC بیش از 40 سال است که به طور موفقیت آمیز برای ساخت پنجره دوجداره مورد استفاده قرار می گیرد، انتظار می رود پنجره دوجداره UPVC ساخته شده با این استاندارد حداقل 40 سال بدون نقص کار کند.
    پنجره دوجداره استفاده شده ای که طبق این استاندارد ساخته شده است را می توان به بخش های مختلف تبدیل و سپس بازیافت کرد.

یکی از عوامل مهمی که باعث شده است پروفیل های UPVC در ساخت و ساز مورد توجه قرار گیرد ، دوام و طول عمر آن می باشد. این مورد باعث شده است که از آن در ساخت پنجره دوجداره استفاده شود که یکی از مهم ترین کاربردهای این پروفیل در اروپای غربی می باشد. طبق گزارشات بیش از یک سوم استفاده از پروفیل های UPVC در این منطقه برای ساخت پنجره دوجداره می باشد.طول عمر پنجره دوجداره

اولین پنجره دوجداره مقرون به صرفه در آلمان و در سال 1959 میلادی نصب شد. با وجود اینکه فناوری تولید این پنجره ها در طول این سال ها پیشرفت کرده است، برای مثال میتوان به معرفی  ضربه گیرهای اکریلیکی بهتر اشاره کرد، ولی بعضی از پنجره دوجداره های UPVC اولیه هم چنان مورد استفاده قرار می گیرند. دلایل اصلی اینکه چرا پنجره دوجداره های UPVC باید در طول زمان تعویض شوند عبارتند از:

 

1- نوسازی/طراحی مجدد/ تخریب کل ساختمان

2- ارتقا از پنجره های معمولی به پنجره دوجداره

3- بهبود ویژگی های عایقی ( برای مثال افزایش تار و پود داخلی که ویژگی های عایق حرارتی و صرفه جویی در مصرف انرژی را بهبود می بخشد)

سیستم های تثبیت کننده مدرن، طول عمر بیش از 40 سال را برای اجزای سازنده با جنس UPVC در پنجره دوجداره های مدرن امکان پذیر می سازد. از آنجایی که پنجره ها در معرض عوامل مختلفی همچون باد، باران و تابش فرابنفش می باشند ممکن است تغییرات محدودی در آن ها صورت گیرد. با این حال، تنها تاثیری که این عوامل می توانند بر پنجره دوجداره ها بگذارند تنها به کاهش شفافیت چارچوب این پنجره ها خلاصه می شود. این عوامل به هیچ وجه بر عملکرد پنجره دوجداره تاثیر گذار نخواهد بود و رنگ سفید این پنجره ها همچنان حفظ خواهد شد. به طور خلاصه ، استفاده از پنجره دوجداره ها در ساختمان ها بیش از حد تصور سودمند خواهد بود.
منبع:

http://parsrollpayar.com/portfolio-item/%d8%b7%d9%88%d9%84-%d8%b9%d9%85%d8%b1-%d9%be%d9%86%d8%ac%d8%b1%d9%87-%d8%af%d9%88%d8%ac%d8%af%d8%a7%d8%b1%d9%87-upvc/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.