شیشه های سخت شده پنجره دوجداره

بررسی انواع پنجره upvc موجود در بازار

شیشه های سخت شده پنجره دوجداره



شیشه سخت شده یا حرارت دیده پنجره upvcچهار تا پنج برابر قوی تر از شیشه های معمولی می باشد. اگر این شیشه ها شکسته شوند، خرده شیشه های آن که به نام “دایس” یا همان تکه های قطعات کوچک شناخته می شود تقریبا بی ضرر هستند. بعید به نظر می رسد این خرده شیشه ها باعث آسیب رساندن شوند. شیشه سخت شده که با بالاترین استانداردهای ایمنی بریتانیا یعنی کلاس A مطابقت دارد برای استفاده در پنجره های دوجداره ساختاری مناسب است زیرا شیشه ها با پیچ و مهره یا بست ثابت می شوند.

شیشه های سخت شده با گرم کردن ورقه های شیشه ای آماده و پردازش شده در دمای 700 درجه سانتی گراد (بیشتر از دمای نرم شدن شیشه) ساخته شده اند. ورقه ها به سرعت با جریان هوای سرد به هر دو طرف سطح آن سرد می شوند و در نتیجه سطح بیرونی قبل از سطح داخلی شیشه انقباض و انجماد می شود. این فرایند باعث افزایش مقاومت کششی شیشه می شود و ویژگی های شکستن ایمن را به آن می دهد.

ترکیبات

شیشه ایمنی سخت شده و لمینت می تواند با دیگر شیشه های پنجره دوجداره مانند شیشه های تزئینی، آسان تمیز شونده، عایق حرارتی و محافظ نور خورشیدی در همان پنجره دوجداره ترکیب شود.

شیشه ضدحرارتی پنجره upvc هشیشه های سخت شده پنجره دوجداره

شیشه ضدحرارتی به مقاومت در برابر ضربه، ایجاد یک مانع فیزیکی در برابر گازها، شعله های آتش و دود، کنترل حرارت تابش و محدود کردن دمای سطح نیاز دارد. شیشه های مقاوم اولیه پنجره دوجداره با استفاده از طیف وسیعی از سختی، لمینت(Susan 1) و فناوری پوشش ساخته می شوند. دیگر شیشه های پوشش سنتی نیز در دسترس هستند، اما آنها مقاومت کمتری در برابر حرارت ایجاد می کنند و خرد شدن آنها می توانند باعث آسیب دیدن شود.

 

شیشه های ضدحرارتی سخت شده حرارتی پنجره دوجداره

شیشه های مقاوم ضدحرارتی سخت شده پنجره دوجداره از ورود شعله های آتش و دود جلوگیری می کنند و می توانند موجب کاهش حرارت تابشی شوند. فرایند سخت شدن، که شامل گرم کردن شیشه شناور به دمای 600 درجه سانتی گراد می باشد، در صورتی که درجه حرارت شدیدی ناشی از آتش سوزی رخ دهد شیشه شکسته نخواهد شد و یا به طور ایمن می شکند و موجب آسیب نمی شود.

انواع شیشه های مقاوم ضد حرارتی سخت شده پنجره دوجداره

شیشه های مقاوم ضد حرارتی سخت شده پنجره دوجداره ( بسته به محصول شیشه ای مورد استفاده) در یک مقدار معینی از زمان،  مانعی در برابر دود، شعله و گازهای سمی می باشند. آنها همچنین می توانند یک پوشش انعکاسی گرما برای کاهش گرمای تابشی داشته باشند. برخی از پیشرفته ترین شیشه های ضد حرارتی با ژل شفافی پوشیده شده اند که در برابر آتش سوزی عکس العمل نشان می دهند. این ژل انرژی ناشی از آتش را جذب می کند و مانند سپر حرارتی عمل می کند و درجه حرارت را در قسمت غیرقطبی پنجره بسیار پایین تر نگه می دارد.

شیشه های مقاوم ضد حرارتی پنجره دوجداره نیز درجه A را در معیار استاندارد BS به دست آورده اند.  استانداردهای CE مورد نیاز جدید نیز در کوتاه مدت در بریتانیا به اجرا در خواهد آمد.
منبع:

http://parsrollpayar.com/portfolio-item/%d8%b4%db%8c%d8%b4%d9%87-%d8%b3%d8%ae%d8%aa-%d8%b4%d8%af%d9%87-%d9%be%d9%86%d8%ac%d8%b1%d9%87-%d8%af%d9%88%d8%ac%d8%af%d8%a7%d8%b1%d9%87/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.