کاهش مصدومیت ها با پنجره دوجداره ایمن

بررسی انواع پنجره upvc موجود در بازار

کاهش مصدومیت ها با پنجره دوجداره ایمن

شیشه می تواند یک ماده ی خطرناک هم باشد، اما استفاده از لایه های فشرده در ساخت آن می تواند این خطرات را کاهش دهد.

وقتی که شیشه های استاندارد شکسته می شوند، می توانند باعث ایجاد قطعات و تیغه های بسیار خطرناک و برنده شوند. برای کاهش خطر جراحت و مصدومیت ناشی از شیشه های شکسته، تکنولوژی شیشه های ایمن به شکل چند لایه و فشرده توسعه یافته است، که در ساختار پنجره دوجداره به کار می رود. البته شیشه های سیم دار هم به عنوان شیشه های ایمنی شناخته می شوند که البته میزان کارایی کمتری دارند.

استفاده از شیشه های ایمن در پنجره یو پی وی سی

امروزه به کار بردن شیشه های ایمن در بعضی مکان های خانه ها و ساختمان های دیگر مانند مدارس بسیار ضروری است. شیشه های که در سقف خانه ها هم استفاده می شوند، به دلیل احتمال سقوط اجرام و قطعات بر روی پنجره دوجداره می بایستی نکات ایمنی لازم در آنها لحاظ شده باشد. استانداردهای خاصی وجود دارد که باید در ساخت این شیشه ها رعایت شود، به طور مثال توانایی تحمل فشار 45 کیلوگرم را بدون شکسته شدن داشته باشد.

شیشه های فشرده از دو یا چند لایه داخلی تشکیل شده اند، که بین دو یا چند ورقه شناور دیگر قرار می گیرند. زیرلایه های داخلی از ورقه های پی وی سی تشکیل می شوند، که نسبت به سایر مواد به کار رفته از سطح ایمنی بسیار بالاتری برخوردار هستند، به طوری که حتی در صورت شکسته شدن پنجره دوجداره این مواد اتصال خود به زیرلایه های داخلی را از دست نمی دهند و خطری افراد را تهدید نمی کند.

سایر مزایای شیشه های فشرده در پنجره upvc

ورقه های فشرده ای که در ساخت پنجره دوجداره استفاده می شود، می تواند به عنوان بازدارنده در مواردی چون سرقت و خرابکاری هم مفید واقع شود و در واقع نوعی پنجره دوجداره غیرقابل نفوذ به حساب می آیند. بسته به ترکیب مواد و ضخامت پنجره دوجداره، سطوح متفاوتی از عملکرد را می توانیم از این پنجره ها انتظار داشته باشیم، به گونه ای که در برخی موارد توانایی حفظ امنیت در برابر سلاح های گرم و یا حتی انفجار را هم می توان در یک پنجره دوجداره ایمن شاهد بود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.